مهندسی صنایع (گرایش بهینه سازی سیستم ها)

دسته بندی ها: فنی و مهندسی
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مهلت ثبت نام
پایان یافت
ظرفیت
0
شهریه
2,990,000 تومان

درباره رشته تحصیلی

مهمترین و مطرح ترین گرایش مهندسی صنایع در ارشد  ، متعلق به گرایش بهینه سازی سیستم ها می باشد. دروسی که در این گرایش به داوطلبان ارائه داده میشود نسبت به گرایش های دیگر برای دانشجویان صنایع تخصصی تر بوده و لذا دانشجویان صنایع از این جهت از دانشجویان رشته های دیگر جلوتر هستند.

فارغ التحصیلان گرایش بهینه سازی سیستم ها توانایی کارهایی از قبیل مدلسازی، برنامه ریزی در پروژه های مختلف، بررسی مشکلات و ارائه بهترین الگوها در سازمان ها و کارخانه ها برای بهینه سازی مسائل مختلف از قبیل انسان، مواد و ماشین آلات را دارا هستند. آنها سعی می کنند ارتباط منطقی بین اجزاء انواع سیستمهای تولیدی و غیر تولیدی را جستجو کرده و بازدهی آنها را افزایش دهند.ی دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد بهینه سازی سیستم ها سعی می کنند مطالب را بصورتی عمیقتر و تخصصی تر دنبال کنند و مخصوصاً با خواندن درس هایی که به برنامه ریزی و مسائل سیستماتیک مربوط می شود، مدلسازی و ارائه الگوهای مناسب را در خود تقویت کنند.

 

آینده شغلی

بخاطر اصالت اصلی این گرایش در رشته مهندسی صنایع، جایگاه بسیار مناسبی برای آن متصور بود. مقصد داوطلبین گرایش بهینه سازی سیستم ها می تواند تمامی سازمان هایی باشد که به دنبال بهینه‌ سازی مسائل مختلف هستند. در حقیقت این دسته از داوطلبین، نمایندگان اصلی رشته مهندسی صنایع هستند که از آن ها انتظار می رود بر روی جنبه های گوناگون این رشته تسلط کافی داشته باشند.

 

دروس ترم یک

  • طراحی سیستم های صنعتی (۳ واحد)
  • تحلیل آماری چند متغیره (۳ واحد)
  • نظریه تصمیم گیری (تصمیم گیری چندمعیاره) (۳ واحد)