مدیریت بازرگانی

دسته بندی ها: مدیریت
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
مهلت ثبت نام
پایان یافت
ظرفیت
0
شهریه
2,990,000 تومان

درباره رشته تحصیلی

این گرایش از قدیمی‌ترین گرایش‌های مدیریت است که کار خودرادرسال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمان‌های دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از استادان آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایش‌های مختلف و در دانشگاه‌های گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاه‌های دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می‌گردد.

وجود مدیران حرفه ای در شرکت های تجاری برای برقراری ارتباط بین مشتریان و خریداران امری مهم است. مدیران همیشه در تلاش اند تا از طریق امکانات سازمان و دانش خود مسیرهای تازه ای را کشف کنند.مدیران به عنوان عامل اصلی سود و زبان یک شرکت به حساب می آیند. هدف از ارائه این رشته در دانشگاه آشنایی دانشجویان با وظایف سازمان های بازرگانی و آموزش قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات به آنها است. این دانشجویان در دوران تحصیل خود یاد می گیرند که چگونه بهترین تصمیمات را برای منابع شرکت بگیرند و برای هر مشکلی راه حل قانونی پیدا کنند.

دقیق ترین هدف های برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی عبارت است از:

  • آشنایی با وظایف اساسی سازمان های بازرگانی
  • شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مسائل، ارزیابی راه حل های مختلف در مورد مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات اتخاذی است.
  • افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید
  • ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

آینده شغلی مدیریت بازرگانی

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با اطلاعات وسیعی که در زمینه‌های مختلف مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژی های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان بازرگـانی و بازاریابی، روابط انسانی، امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می‎‌توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان های بازرگـانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند.

انتظار می رود که این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت های بیش تری را در سطوح بالای سازمان عهده دار گردند. علاوه بر این فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروزه در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است مشغول به کار شوند.

دروس ترم یک

  • نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته (۲ واحد)
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته (۲ واحد)
  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته (۲ واحد)
  • زبان تخصصی (۲ واحد)

محتوای دوره

نظریه های سازمان و مدیریت پیشرفته

مدیریت استراتژیک پیشرفته

مدیریت منابع انسانی پیشرفته

زبان تخصصی